Paul Cherryseed

Op 22 maart staat een fantastisch concert van Paul Cherryseed gepland in de Bergsingelkerk! Komt allen!

DE TROUBADOUR

“Als troubadour zing ik liedjes vanuit mijn hart. Hartverscheurende, vruchtbare, verlossende of vrolijke verhalen, met hoop en Goed nieuws. Sprookjes die te mooi lijken om waar te zijn, maar tóch waar zijn. Zelfgeschreven folkliedjes en pop- folk- en gospelsongs van anderen, met vers nieuws vanuit de hemel. De reis als troubadour begon in de L’abricommunity in Eck en Wiel, maar ik probeer overal waar ik kom een thuis te maken. Solo, of met de band. Ik speel bijvoorbeeld in huiskamers, kerken, op straat, in de gevangenis, in parken, cafés, verpleeghuizen en gemeenschappen. Met mijn nieuwste album ‘The Story of Saint Anonymous’ (2016) neem ik een diepe duik in de oude black gospel. De ritmische folkliedjes met een gospelswing over vluchtelingen, onschuldige gevangenen en Schotland worden o.a. ingekleurd met accordeon, fluit, quena en trompet. Het is het verhaal van Saint Anonymous: hoe we een onopvallende zegen kunnen zijn voor anderen. Het eerste album ‘The Desert, The Dew & The Dawn’ (2013) met o.a. liedjes over vruchtbaar land en een meisje met kleurpotloden in haar haar werd genomineerd voor een Zilveren Duif Award, een landelijke prijs.” (Bron: www.paulcherryseed.com)